Verzending & Retour

Terugzending van artikelen en annuleringsrecht U heeft het recht om uw aankoop zonder opgave van reden te annuleren gedurende een periode van 30 dagen. Als u meerdere artikelen in één bestelling hebt gekocht, kunt u kiezen om sommige of alle artikelen te annuleren. Uw annuleringsrecht eindigt 30 dagen nadat u of een derde partij die door u is aangewezen (maar niet de bezorger) de goederen fysiek heeft ontvangen.

Als u meerdere artikelen hebt besteld en wij deze niet tegelijk kunnen leveren, begint uw annuleringsrecht op de dag dat u of een derde partij die door u is aangewezen (maar niet de bezorger) het laatste item fysiek heeft ontvangen. Als de annuleringsperiode eindigt op een feestdag, zondag, zaterdag,  Kerstavond (24 december) of Oudejaarsavond (31 december), wordt de annuleringsperiode verlengd tot de volgende werkdag.

Om uw annuleringsrecht uit te oefenen, kunt u een e-mail sturen waarin u aangeeft dat u uw annuleringsrecht uitoefent, en deze verzenden naar: web@copenhagenshoes.com.

U kunt een artikel niet annuleren of weigeren te ontvangen of niet afhalen zonder tegelijk een e-mail te verzenden waarin u aangeeft dat u uw annuleringsrecht uitoefent naar web@copenhagenshoes.com.

Uw annulering is geldig zolang u uw annulering verzendt voordat de annuleringsperiode is verstreken.

Retourneren van artikelen en bijkomende kosten Als u heeft besloten om uw aankoop te annuleren, moet u het artikel ons zonder onredelijke vertraging terugsturen en uiterlijk 14 dagen na datum waarop u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wilt annuleren. De deadline is nageleefd als u het artikel terugstuurt voordat de 14 dagen zijn verstreken.

Artikelen moeten worden teruggestuurd naar:

Copenhagen Shoes ApS Lynghøjvej 27 8660 Skanderborg Denemarken

Uw retourpakket moet ook een kopie bevatten van de orderbevestiging, factuur of andere documentatie waaruit uw aankoop blijkt.

Artikelen kunnen niet als collect on delivery worden geretourneerd en niet naar een afhaalpuntadres en u moet de kosten voor het retoursturen ervan betalen. U moet ook ervoor zorgen dat een artikel zorgvuldig is verpakt als u het retourneert. U bent persoonlijk aansprakelijk voor het pakket/artikelen totdat wij ze hebben ontvangen. Bewaar daarom alle postbonnen en track en trace-nummers.

Terugbetaling bij annulering van aankoop Wanneer u een aankoop annuleert, zullen wij alle ontvangen betalingen voor de aankoop, inclusief eventuele verzendkosten, terugbetalen. Dit geldt echter niet in de volgende gevallen:

Indien u meerdere items in één bestelling heeft gekocht en slechts een deel van uw aankoop wilt annuleren, zullen wij de verzendkosten niet terugbetalen. Indien u hebt gekozen voor een verzendmethode die duurder is dan de goedkoopste verzendoptie die wij aanbieden, zullen de extra kosten niet worden vergoed.

U bent zelf verantwoordelijk voor de aanschaf van een retourlabel bij uw dichtstbijzijnde aanbieder.

Wij zullen het bedrag zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop wij uw annuleringsbericht hebben ontvangen terugbetalen. Echter, wij kunnen de terugbetaling in afwachting houden totdat wij de geretourneerde items hebben ontvangen of totdat u bewijs heeft geleverd dat de items zijn teruggestuurd.

Wij zullen het geld terugstorten via dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere wijze van terugbetaling. In geen enkel geval bent u verplicht om kosten te betalen als gevolg van terugbetaling.

Een artikel uitproberen en verpakken U bent alleen aansprakelijk voor elke waardevermindering van het artikel als gevolg van behandeling die verder gaat dan wat nodig is om de aard, eigenschappen en werking ervan te bepalen.

U mag een artikel normaal gesproken op dezelfde manier bekijken als in de winkel. Maar u mag het niet gebruiken. Als u het op een manier heeft gebruikt die u niet mag of niet kunt doen in een winkel en wij het niet opnieuw voor de volledige prijs kunnen verkopen, mag u verwachten dat wij de afschrijvingswaarde aftrekken van het bedrag dat u terugbetaald zal worden. Als het artikel geen verkoopwaarde meer heeft, storten we de aankoopprijs niet terug.

Elk artikel moet in de oorspronkelijke verpakking worden geretourneerd. U moet ook ervoor zorgen dat een artikel zorgvuldig is verpakt als u het retourneert. U bent persoonlijk aansprakelijk voor het pakket/artikelen totdat wij ze hebben ontvangen. Bewaar daarom alle postbonnen en track en trace-nummers.

Klachten - als er iets mis is met een artikel Als consument heeft u het recht om gedurende 24 maanden te klagen. Dit betekent dat als het artikel een defect heeft en u tijdig klaagt, u het recht heeft om het artikel te laten repareren of vervangen. Als dit niet kan of niet binnen een redelijke termijn kan worden gedaan, kunt u uw geld terugkrijgen of een prijsvermindering ontvangen, afhankelijk van de omstandigheden.

Een defect is bijvoorbeeld een defect in fabricage of materialen of onjuiste informatie over het artikel. Maar gewoon slijtage of schade aan het artikel veroorzaakt door u is geen defect. Als u een defect ontdekt, moet u ons "binnen een redelijke termijn" een klacht indienen. We raden u aan zo snel mogelijk te klagen, vooral als de schade is veroorzaakt door vervoer.

Als u binnen twee maanden na het ontdekken van het defect klaagt, is dit nog steeds een redelijke termijn. Als de klacht geldig is, storten we redelijke en noodzakelijke verzendkosten terug.

Als u van mening bent dat het artikel een defect heeft, geef ons dan zo veel mogelijk details over wat het probleem is.

Let erop dat een geretourneerd artikel altijd in goede verpakking moet zijn en dat u een ontvangstbewijs van de verzending moet hebben. Bewaar postbonnen, inclusief informatie over verzendkosten en eventuele track en trace-nummers.